• Warsztaty w Polsce, Warszawa

ERASMUS – wizyta w Polsce

Dzień pierwszy

Środa 18.04.2018r. to pierwszy dzień zajęć w ramach programu Erasmus. Uczniowie naszej szkoły wraz z gośćmi z Hiszpanii, Francji i Niemiec zwiedzali główny budynek Szkoły Głównej Handlowej oraz jej biblioteki. Przedstawiono im historię Szkoły od podstaw aż do dnia dzisiejszego. Zapoznano ich z atrakcyjną ofertą studiów w SGH oraz korzyściami z tego płynącymi. Po przerwie obiadowej w Warsie młodzież udała się do naszego liceum, gdzie odbyło się oficjalne powitanie przez panią dyrektor Mariolę Borowską wszystkich gości oraz przedstawienie kadry polskiej i zagranicznej. Następnie uczennica kl 2f, Magdalena Balcer, przedstawiła prezentację o akademickiej klasie, opisując na czym polega patronat SGH nad tym oddziałem. Później zaprezentowały się grupy z Hiszpanii, Francji i Niemiec. Po obejrzeniu wszystkich prezentacji uczniowie zostali podzieleni na 4 grupy i dostali do wykonania zadania. Zaczęliśmy od odpowiedzenia na pytania do podanych filmów. Następnie wszyscy członkowie grup prezentowali swoje zdolności i talenty. Na koniec każda grupa musiała stworzyć film o sobie...

/Autor tekstu – Maciej Kufel 2f/

Dzień drugi

Czwartek 19.04.2018r to kolejny dzień, który wypełniają kolejne zadania. Swoje zajęcia rozpoczęliśmy od spotkania z panią psycholog, która opowiadała nam, jak znaleź siebie i swoje mocne strony, jak wykorzystać własny  talent w przyszłej karierze zawodowej oraz o idealnym balansie pomiędzy pracą a naszymi potrzebami. Następnie uczennice naszego liceum zaprezentowały krótką prezentację na temat strategii marketingowych. Przez kolejne kilka godzin pracowaliśmy w grupach, przygotowując plakaty o naszych szkołach oraz planowaliśmy wygląd i treść naszej projektowej książki. Swój dzień zakończyliśmy filmem o Warszawie, który nasi goście obejrzeli w warszawskim muzeum. Po całym dniu intensywnej pracy nasi uczniowie wraz z uczniami zagranicznych szkół udali się na wspólny wypoczynek oraz zwiedzanie Warszawy.

/Autorka tekstu – Magdalena Balcer 2f/

Dzień trzeci

W piątek, 20.04.2018r, w przeciwieństwie do wcześniejszych dni, naszym zadaniem, było zaplanowanie „eventu”. Celem był trening samoorganizacji i mały relaks. Po zbiórce, jak zawsze o godz. 9:00, grupy w wybranym pierwszego dnia składzie, przystąpiły do planowania małej imprezy i pokazu talentów. Każda grupa zajmowała się wyznaczonymi zadaniami, np. muzyką, quizem, czy pokazem talentów. Po krótkiej przerwie, udaliśmy się do Szkoły Głównej Handlowej, na prezentację oraz wykład, dotyczący wpływu emocji na podejmowanie racjonalnych decyzji. Następnie, bogatsi o wyniesioną wiedzę, poszliśmy na spacer przez park Pola Mokotowskie do restauracji „u Szwejka”. Po smacznym obiedzie, smak polskiej kuchni, stał się mniej obcy naszym gościom. Dzień zakończyliśmy realizacją wcześniej przydzielonych zadań. Zaprezentowaliśmy m. in. quiz o Warszawie. Był nawet pokaz taneczny. W końcu rozeszliśmy się, żeby odpocząć i przygotować na całodniową wycieczkę do Krakowa.

/Autor – Borys Galas 2f/

Dzień czwarty – Kraków.

W sobotę już przed siódmą rano zebraliśmy się pod szkołą. Wsiedliśmy do autokaru i pojechaliśmy do Krakowa. Wszyscy byli bardzo podekscytowani podróżą, gdyż dla większości była to pierwsza wizyta w dawnej stolicy Polski. Mieliśmy wielkie szczęście, jeśli chodzi o pogodę. Było bardzo ciepło i słonecznie. Idealnie na długi spacer i zwiedzanie. Na miejsce dotarliśmy o godzinie 12-ej. Przeszliśmy na rynek Starego Miasta. Tam odpoczęliśmy i w Sukiennicach zjedliśmy wspólnie obiad. Potem był czas na zwiedzanie. Zaczęliśmy od Kościoła Mariackiego, jednego z najwspanialszych zabytków na rynku. Tutaj dołączył do nas przewodnik. Udaliśmy się z nim przez Sukiennice do Muzeum Narodowego Pałacu Biskupa Erazma Ciołka. Następnym przystankiem był oczywiście Wawel, którego nie można pominąć, będąc w Krakowie. Tutaj spędziliśmy trochę więcej czasu. Pomnik Tadeusza Kościuszki, Królewski Dzwon Zygmunta, Katedra Wawelska, Cytadela Twierdzy Kraków -  to tylko część zabytków, które udało nam się zobaczyć. Na naszych zagranicznych gościach dawna stolica Polski zrobiła ogromne wrażenie. Pożegnaliśmy przewodnika i nadszedł upragniony czas wolny. Rozeszliśmy się. Niektórzy poszli coś zjeść, inni postawili na relaks i odpoczynek, a pozostali, ci najwytrwalsi, dalej chodzili oglądać budynki i pomniki warte zobaczenia. Po godzinie 18-ej spotkaliśmy się pod pomnikiem Adama Mickiewicza. Trudno nam było opuszczać urokliwy rynek. Zrobiliśmy grupowe zdjęcie i udaliśmy się w kierunku autokaru. Zanim przybył nasz transport, mieliśmy jeszcze ostatnie chwile na selfie z Wisłą w tle. Powrót zajął nam pięć godzin. Wszyscy byli wykończeni całodniowym chodzeniem po Krakowie. Większość uczestników wycieczki spało. Pozostali marzyli o tym, aby być już w domu. Do naszego liceum dojechaliśmy po północy. Wróciliśmy do naszych domów i ledwo żywi zakończyliśmy naszą ostatnią już noc Erasmusa w Polsce.

/Autorka – Kethy He 2f/

Dzień piąty

Niedziela 22.04.2018r. - niestety, ostatni dzień pobytu naszych kolegów z Francji, Niemiec i Hiszpanii. Wybraliśmy się do Łazienek Królewskich, gdzie odbyła się gra terenowa, polegająca na rozwiązywaniu zadań, które przygotowali nam inni uczniowie naszej szkoły. W Łazienkach zobaczyliśmy również Pomnik Chopina i Pałac na Wodzie. Później mieliśmy trochę czasu wolnego, więc poszliśmy na  lody i gofry. Następnie pożegnaliśmy się z gośćmi z Hiszpanii, którzy mieli lot nieco wcześniej niż inne grupy. W czasie, gdy Hiszpanie jechali na lotnisko, my, wraz z resztą uczniów i nauczycielami udaliśmy się na pożegnalny obiad do Pizza Hut. Po posiłku pożegnaliśmy resztę naszych gości, z którymi bardzo trudno było nam się rozstać. Niestety, część naszego projektu, która była organizowana w Polsce, dobiegła końca i musieliśmy się z tym pogodzić. Pozostałe grupy zabrały swoje bagaże ze szkoły i pojechały na lotnisko…. Dni spędzone z naszymi zagranicznymi przyjaciółmi były wspaniałe. Już nie możemy się doczekać wyjazdów do Francji i Niemiec.